جست و جو در شبکه های اجتماعی با Bing و Google

ترجمه و بازنویسی:بابک فخریلو

جنگ موتور های جست و جو با معرفی جست و جوی همگام با Twitter توسط  مایکروسافت و گوگل وارد دور جدیدی شده است.به اضافه این که مایکروسافت قصد دارد تا با همکاری Facebook جست و جو در میان بروز رسانی های وضعیت کاربران این شبکه اجتماعی را نیز در موتور جست و جو گر خود قرار دهد و گوگل، Social Search را معرفی کرده است که اطلاعات شبکه های اجتماعی دوستان شما را به صورت مستقیم در نتایج جست و جو وارد می کند.

همه این این ها یعنی که 10 لینک آبی که همیشه به عنوان نتیجه جست و جو می دیدیم دچار تغییرات بزرگی خواهند شد و حتی شیوه تعامل ما با شبکه های اجتماعی نیز تغییر خواهد کرد.برخی سوالات راجع به تاثیر گذاری این تغییرات بر کاربران هست که به آنها پاسخ می دهم:

شیوه عملکرد ویژگی های جدید چیست؟

در حال حاضر می توانید نسخه آزمایشی جست و جو در Twitter را با Bing امتحان کنید.این کار مشابه جست و جو در خود Twitter است،اما شما می توانید لینک هایی که بیشتر به اشتراک گذارده شده اند را، که در ردیابی خبر های داغ کاربرد دارند،ببینید.در باره گوگل نیز اگر شما از Google Profile استفاده می کنید و دوستانی را در Google Contacts دارید،جست و جوگر، نتایج جست و جو را از FriendFeed و سایر شبکه های اجتماعی در پایین صفحه به شما نشان خواهد داد.

این خدمت جدید چه سودی برای کاربران دارد؟

گوگل با استفاده از همگام بودن با Twitter برای مثال قصد دارد تا وضعیت بارش برف را در مکان های مورد علاقه شما برای اسکی کردن نشان دهد،و مایکروسافت می خواهد جدیدترین اخبار و بحث های ورزشی را به کاربران خود عرضه کند .بسته به آنچه که می خواهید، بهره مندی شما از جست و جو درمیان شبکه های اجتماعی متفاوت خواهد بود.

حریم خصوصی چگونه حفظ خواهد شد؟

مایکروسافت گفته است که درباره اینکه داده های درستی را بدست آورد بسیار مراقب خواهد بود،چرا که همه داده های Facebook عمومی و قابل دسترس نیستند.نمی دانم این موضوع چه مقدار چالش برانگیز خواهد بود،اما یک اشتباه کوچک می تواند منجر به بروز فاجعه شود.مایکروسافت و گوگل هر دو باید درباره کاربران Twitter که بروز رسانی های وضعیت خود را قفل کرده اند مراقب باشند.

آیا این سرویس ها آرشیوی از توئیت ها و بروز رسانی های کاربران ایجاد خواهند کرد؟

این که گوگل چگونه با داده های Twitter تعامل خواهد کرد مشخص نیست،اما مایکروسافت می گوید Bing اطلاعات جست و جو را تنها یک هفته نگهداری خواهد کرد.و البته شکی نیست که مایکروسافت با بروز رسانی های وضعیت کاربران Facebook نیز چنین کاری را انجام دهد.

گوگل و Bing اطلاعات غیرضروری را چگونه پالایش خواهند کرد؟

شرط می بندم که مایکرسافت و گوگل هردو نسب به این مسئله نگران هستند.جست و جوی Twitter با Bing به شما اجازه می دهد تا نتایج  را بر حسب followers که کاربر دارد مرتب کنید،اما این که درباره Face book هم چنین باشد معلوم نیست.

آیا کاربرانی که تمایلی به استفاده از این ویژگی را ندارند مجبور به دیدن آن هستند؟

مایکروسافت درباره این که بخش جدایی را برای جست و جوی Twitter در Bing قرار داده یا نه چیزی نگفته است.این سوال درباره جست و جوی Twitter با گوگل هم مطرح است،گرچه می دانیم که نتایج جست و جو شبکه های اجتماعی برای کاربران Google Profile در کجا نمایش داده خواهد شد.تصور می کنم بسته به رفتار کاربران و پاسخ به آنها،این دو شرکت راه های جذابی را در تعامل با شبکه های اجتماعی پیش خواهند گرفت.

منبع:

http://www.pcworld.com/article/174138/social_search_from_google_and_bing_my_8_big_concerns.html?tk=rss_main

Advertisements

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on اکتبر 29, 2009, in وب 2.0, اخبار and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: