دسترسی به تارنمای فراخوانده شده …. چی شد؟ اینجا کجاست؟

دیروز یه لینک رو زدم باز شده، ظاهرا فیلتر شده بود و رفت تو اون صفحه ی معروف که پیغام » دسترسی به تارنمای فراخوانده شده ممکن نمی باشد»، زیاد جای تعجب نداشت بالاخره ما عادت کردیم به دیدن این صفحه، اما دیدم یه چیزی اون پایین داره حسابی تکون می خوره. یه ثانیه شمار معکوس بود که از 30 شروع می شد، که داخل نوشته ای بود که می گفت بعد از اون ثانیه های مونده، به صورت خودکار وارد یکی از موضوعات معرفی شده در بالا می شوید!!!!

این مساله از دیدگاه امنیت در اینترنت و حریم خصوصی کاربر پر از اشکاله. بذارید بیشتر توضیح بدم. خیلی از لینک ها توی نتایج جست و جوی گوگل میان (در این باره قبلا مطلبی رو منتشر کردم) که ظاهرا نتیجه ی مورد نظر شما رو دارن، اما وقتی رو اون ها کلیک می کنید به یه سایت کاملا بی ربط منتقل می شید، که در اکثر مواقع اگه سایت مخرب نباشه با یه سایت تبلیغاتی روبرو می شید.

این کاری که الان مخابرات انجام داده توهین به کاربر به حساب می آد، چرا که داره به جای اون تصمیم می گیره، حتی اگه با ثانیه شماری هم بخواد باشه تا تاخیر ایجاد کنه. کلا وضعیت اینترنت ما یه شلم شوربایی واسه خودش، اون از قیمت اینترنت که چندین برابر کشور همسایه مون ترکیه است، این هم از این کار. یاد مقاله ی همشهری با عنوان «آسيب شناسي فناوري اطلاعات در ايران» می افتم.

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on سپتامبر 9, 2010, in عمومی. Bookmark the permalink. ۱ دیدگاه.

  1. سلام من محسن اينجا ارتفاعات دماوند
    I love u tjs
    بابك جون گير ميديا اين همه امكانات داريم من خودم الآن دماوندم دارم با اينترنت همراه اول كامنت ميذارم
    تازه من ديروز آمار رو نگاه ميكردم ديدم سرعت اينترنت تو كشورمون ١٠ برابر ژاپنه هزينه هم يك دهم تركيه من به شما علاقه دارم نميدونم اين آمارها رو از كجا مياري؟

پاسخی بگذارید

