فاش سازی اطلاعات شخصی کاربران توسط Facebook Applications

برای کسانی که گوش شنوا دارند.

بابک فخریلو

طبق بررسی های انجام شده توسط روزنامه Wall Street، حتی اگر تنظیمات حساب خود در Facebook را تا آنجایی که ممکن است محدود کنید، باز هم برنامه هایی (applications) هستند که می توانند اطلاعات شخصی شما و دوستان تان را برای تبلیغ کننده ها ارسال کنند.

طبق گزارش این روزنامه، فقط کافی است از برنامه های Facebook یا بازی های آن استفاده کنید تا نام شما و در برخی موارد نام دوستان شما، در اختیار شرکت های تبلیغاتی و ردیاب فعالیت های اینترنتی قرار گیرد.برآورد می شود که ده ها میلیون کاربر برنامه های Facebook تحت تاثیر این مساله قرار گیرند، حتی با وجود این که بسیاری از آنها تنظیمات حریم خصوصی را محدود کرده اند.

برنامه هایی که در این گزارش به آنها اشاره شده، متهمان همیشگی هستند که اطلاعات شخصی شما را به اشتراک می گذارند. در میان این متهمان Zynga، TexasHoldEm Poker، FrontierVille، Mafia Wars و Café World در کنار برنامه های دیگری چون Causes، Quiz Planet و Treasure Isle دیده می شوند.

این روزنامه گزارش می دهد:

» RapLeafیکی از شرکت هایی است که بیشتر از دیگران مایل به گسترش استفاده از اطلاعات کاربران Facebook  است. این شرکت اطلاعات نمایه ی کاربران را گردآوری کرده و بسته به میزان فعالیت online افراد، آنها را می فروشد.»

طبق این گزارش، RapLeaf شناسه های یکتای کاربران(ID) را از برنامه هایی چون LOLapps و Family Tree بدست آورده و «سپس آن شناسه ها را با سابقه های افرادی که قبلا گرآوردی کرده پیوند می دهد.»

فیس بوک خیلی سریع به این ادعا پاسخ داد: «در بسیاری از موارد، توسعه دهندگان این برنامه ها قصد ندارند که اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند، بلکه این کار را برای کسب جزئیاتی از نحوه ی عملکرد مرورگر آنها انجام می دهند. پیش از این هم تجربه ای در حل این مشکل داشتیم، گرچه چالش های تکنیکی در اینجا مهم تر هستند. ما در حال گفت و گو با شریکان اصلی خود و جامعه ای وسیع تر از کاربران وب هستیم تا راه حل های ممکن را بررسی کنیم.»

آیا فیس بوک به اندازه کافی به حریم خصوصی اهمیت می دهد؟

فیس بوک بیش از 500 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و امسال در مرکز مباحث مربوط به حریم خصوصی بود. این شبکه ی اجتماعی در ابتدای اکتبر ویژگی های جدیدی را منتشر کرد که به کاربران کنترل بیشتری روی چگونگی به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات آنها می دهد. این تغییرات به خاطر آن بود که در ماه May ،گروه های حمایت از مصرف کننده نسبت به رخنه هایی در حریم خصوصی اعتراض کردند.

ده روز پس از این که فیس بوک نگرانی های قبلی در مورد حریم خصوصی را برطرف کرد، وجود مشکلات امنیتی و حریم خصوصی مربوط به برنامه ها را می پذیرد، و بی پروا می گوید » در حالی که از اطلاعات شخصی کاربران حفاظت می کنیم، به آنها این امکان را می دهیم تا تجربه های بی نظیری با دوستان خود داشته باشند.»

بدتر این که فیس بوک اطلاعات تلفن های کاربرانی که از طریق تلفن های هوشمند به این شبکه وصل می شوند را ذخیره می کند. حتی اگر در فیس بوک هم عضو نباشید، این شبکه ی اجتماعی می تواند از طریق اطلاعات جمع آوری شده، شما را بشناسد.

برگرفته از :

http://www.pcworld.com/article/208058/facebook_privacy_fail_apps_leak_private_info_report.html?tk=hp_pop

Advertisements

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on اکتبر 21, 2010, in وب 2.0, امنیت, حریم خصوصی and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: