امنیت بیشتر، حریم خصوصی کمتر در اقدام جدید فیس بوک

بابک فخریلو

وقتی صحبت از امنیت اطلاعات و حریم داده ها به میان می آید، خطی بحرانی میان امنیت اطلاعات و حریم داده ها مطرح می شود. به عنوان یک شبکه ی اجتماعی، وجود این سایت مبتنی بر اشتراک گذاری رایگان اطلاعات (مانند بروز رسانی وضعیت، تصاویر علاقه مندی ها و غیره) با دیگران است. با این حال، این اشتراک گذاری باید طوری تعدیل شود که به حریم خصوصی تجاوز نشود. فیس بوک این هفته یک مدل تبلیغاتی جدید را معرفی کرد که می تواند حریم خصوصی کاربر را نقض کند، در حالی که امنیت بیشتری را برای سایت به ارمغان می آورد.

فردا روز جهانی حریم داده هاست. بی شک فیس بوک هم با منتشر کردن مطلبی در وبلاگ رسمی اش، اهمیت این موضوع را درک کرده است. در این مطلب چنین آمده: » این روز، نشانگر تلاش جهای دولت ها، شرکت ها و گروه ها برای افزایش آگاهی نسبت به اهمیت در کنترل داشتن اطلاعات شخصی است.»

با در نظر گرفتن این مطلب، فیس بوک هم پروتکل HTTPS را پیاده سازی می کند تا بتوانید ارتباط امنی با این شبکه داشته باشید. این ویژگی به خاطر پیچیدگی های پردازش به میزانی رو عملکرد تاثیر خواهد داشت، از این رو به طور پیش فرض فعال نیست و کاربران خودشان باید آن را فعال کنند.

علاوه بر گشت و گذار رمز شده در این شبکه ی اجتماعی، فیس بوک ویژگی های تایید اجتماعی را معرفی می کند که برای تصدیق کاربران استفاده خواهد شد. اگر فیس بوک فعالیت مشکوکی را شناسایی کند، اطلاعات بیشتری را برای تایید هویت فرد درخواست خواهد کرد. به جز استفاده از علائم و حروف درهم (Captcha – که حتی خواندن متن داخل آن هم برای کاربران معتبر سخت است)، فیس بوک از تصاویر و اطلاعاتی که در این شبکه ی اجتماعی به اشتراک گذاشته استفاده خواهد کرد تا هویت شما را با پرسیدن درباره ی آنها تایید کند.

دسترسی امن تر به سایت، و کنترل های اعتبار سنجی شدید تر خیلی خوب هستند، و قدم بزرگی به سوی دست یابی به هدف حفاظت از اطلاعات شما در برابر ویروس ها، بد افزار ها و هکر ها است. با این حال، این کنترل های امنیتی از اطلاعات شما در برابر فیس بوک حفاظت نخواهد کرد.

فیس بوک یک مدل تبلیغاتی جدید را معرفی می کند، که بدون موافقت کاربر، از علاقه مندی های او (Likes) و آن محل هایی که وی در آن علامت خورده است برای تبلیغات استفاده می کند، و کاربر هم گزینه ای برای انتخاب ندارد.

حالا می تواند گفت که فیس بوک در راهبرد خودش در برابر اطلاعات شما هیچ تغییری نداده است.

فیس بوک فقط اطلاعات را به اشتراک نمی گذارد. بلکه به طور صریح یا ضمنی، در قالب موافقت نامه ی محصول یا شرکتی که تبلیغ را می خرد، آرایش جدیدی به آن می دهد. همین موافقت نامه ی ضمنی است که سبب خشم مدافعان حریم خصوصی نسبت این نوع از تبلیغات می گردد.

برگرفته از:

http://www.pcworld.com/businesscenter/article/217976/facebook_erodes_privacy_and_tightens_security.html

Advertisements

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on فوریه 2, 2011, in وب, امنیت, حریم خصوصی and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 دیدگاه.

  1. ممنون …….بسیار جالبه…;)

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: