سفر به دنیای Ubuntu؛ روز هفتم

نداشتن اینترنت هم برای خوش مکافاتی ها

بابک فخریلو

قبل از این که وارد بحث اصلی امروز شویم، بهتر است کمی درباره ی Unity صحبت کنیم. چیز جالبی که در مورد Unity کشف کردم، این بود که از ویژگی Aero Snap سیستم عامل Windows 7 تقلید کرده است. یعنی می توانید پنجره ها را به راست یا چپ بکشید، تا به طور خودکار در یک سمت از صفحه ی نمایش چفت شوند، یا به بالای صفحه بکشید تا maximize شوند.

خوب، برگردیم به ماجرای سفر امروزمان. من حساب های email ام را در Gmail ساخته ام، ولی برای کار کردن با آن تمایلی به استفاده از webmail (یعنی استفاده از مرورگر وب برای چک کردن email) ندارم، و ترجیح می دهم از برنامه ی email که به طور پیش فرض در Ubuntu نصب شده و Evolution نام دارد، استفاده کنم. این برنامه با داشتن calendar و contact، شباهت زیادی به Microsoft Outlook  دارد.

در منوی Messaging که بالا سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته، Set Up Mail را انتخاب کردم. بعد از مشاهده ی پنجره ای که ورود مرا به برنامه خوش آمد می گفت، روی Forward کلیک کردم. در پنجره ی جدید امکان بازیابی (restore) کردن Evolution از فایل backup (در صورتی که پیش از این، اطلاعات email، calendar و غیره را در یک فایل backup ذخیره کرده باشید) یکی از گزینه های قابل انتخاب بود. اما از آنجایی که من می خواستم برای اولین بار با برنامه کار کنم، دوباره روی Forward کلیک کردم.

در صفحه ی Identity، نام و آدرس email ام را وارد کرد. نیازی به تکمیل Optional Information نیست و می توانید از آن گذر کنید.

در صفحه ی بعدی جزئیات incoming mail server، و username را وارد می کنید. برنامه به طور پیش فرض IMAP را انتخاب می کند، اما انواع مختلفی از server ها را هم برای انتخاب کردن دارد. بعد از کلیک روی Forward، تنظیم های مربوط به دوره زمانی برای بررسی دریافت پیغام های جدید را انجام دادم، و این که هرزنامه ها پالایه بشوند یا نه.

بعد از وارد کردن همان اطلاعات برای outbound mail server، و وارد کردن حساب email روی Apply کلیک کردم، برنامه باز شد و رمز عبور email را درخواست کرد، و بعد هم پیغام های درون email من را نشان داد. به همین راحتی!

برگرفته از:

 Day 8: Setting Up E-mail in Evolution

در همین رابطه بخوانید:

سفر به دنیای  Ubuntu روز ششم

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on اوت 7, 2011, in Ubuntu and tagged . Bookmark the permalink. ۱ دیدگاه.

پاسخی بگذارید

