سفر به دنیای Unbuntu؛ روز هشتم

بابک فخریلو

از آنجایی که خیلی ها مانند من از Twitter و Facebook استفاده می کنند، پس دسترسی به آنها در Ubuntu، می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. من به جای مراجعه به هرکدام از وب سایت های شبکه های اجتماعی، ترجیح می دهم از یک ابزار، که همه ی اینها را یک جا با هم دارد، استفاده کنم.

در دیدگاه های مطالب قبلی، برنامه ی Gwibber از سوی کاربران پیشنهاد شد. جالب اینجاست که فکر می کردم مانند نرم افزار های دیگر باید در Ubuntu Software Center دنبال آن بگردم، اما ظاهرا این ابزار از قبل در Ubuntu نصب شده است.

بعد از باز کردن برنامه، حساب های کاربری ام در شبکه های اجتماعی را به آن اضافه کردم. نمایش پیش فرض سایت در پایین سمت چپ، آیکون هایی برای دسترسی به ویژگی های مختلف دارد، و یک بخش بزرگ هم در سمت راست دارد که پیام ها در آن به نمایش در می آیند. در بالا، می توانید ترکیبی از پیام ها، تصاویر، فیلم ها، پیوند ها و پیام های شخصی که دریافت یا ارسال کرده اید، ببینید. پایین آن بخش، بخشی جدا برای Facebook و Twitter هست که می توانید همان قسمت های بخش بالایی را به تفکیک سرویس ببینید.

در نوار منو روی Gwibber کلیک کردم تا پیام ها و بروز رسانی های جدید را شبکه های اجتماعی ببینم. تمام آیکون های سمت چپ ناپدید شدند، و در عوض دو ستون محتوی پیام به جای آنها قرار گرفتند. مشکل اینجاست که ستون فهرست Twitter و Facebook هیچ وقت پر نمی شود.

مجبورم دنبال برنامه ی دیگری باشم، بنابراین به Ubuntu Software Center رفتم و Twitter را تایپ کردم. پنج برنامه به من پیشنهاد شد: gTwitter، Qwit، Twitux، Gwibber و Choqok.

از آنجایی که امتیاز برنامه ی Choqok زیاد بود، آن را نصب کردم و دوباره حساب کاربری Twitter ام را تنظیم کردم (Choqok از Facebook پشتیبانی نمی کند). Choqok با واسط کاربری زبانه دارش، گزینه های زیادی از جمله feed، دسترسی مستقیم به inbox و غیره دارد. در بالا دکمه ی ای به نام More هست که با کلیک کردن روی آن و بعد انتخاب Add User List، توانستم زبانه های جدیدی را با فهرستی پالایه شده ایجاد کنم.

در کل، حس کار کردن با Gwibber را بهتر از Choqok می دانم، هرچند به درستی کار نمی کند. عملکرد Choqok به نظر بهتر است. اما در آخر هیچ کدام به  Tweetdeck نمی رسند!

Tweetdeck یک برنامه ی Adobe Air است، و البته می توانید Adobe Air را در Ubuntu Software Center هم پیدا کنید. بعد از نصب کردن Adobe Air، به وب سایت Tweetdeck رفتم و برنامه ی desktop آن را دانلود کردم. کلیک کردن روی فایل دانلود شده، سبب نصب Tweetdeck شد، و تنها با چند کلیک دیگر برنامه اجرا شد. بهتر است Gwibber و Choqok را فراموش کنیم.

نکته ی جالبی که می توانم خارج از این بحث به آن اشاره کنم، این است که عملکرد های «Aero Snap»، که در آن با کشیدن پنجره به سمت بالا، پنجره به حالت maximize می رود، بخشی از خود Ubuntu است و منحصر به Unity Interface نمی باشد.

برگرفته از :

Ubuntu Linux, Day 9: Testing Some Twitter Tools

در همین رابطه بخوانید:

سفر به دنیای Ubuntu روز هفتم

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on اوت 15, 2011, in Ubuntu and tagged , , , , . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

پاسخی بگذارید

