راه هایی برای حفظ شخصیت آنلاین!

من قبلا تو حوزه ی حریم خصوصی مطلب زیادی نوشتم. اما مطلب امروز گرچه زیاد به حریم خصوصی مربوط نیست، اما محورش در همون موضوع تقریبا. یکی از اهداف من به خاطر تاکید های زیادم به حفظ حریم خصوصی، این بود که شخصیت و وجه ی آنلاین شما به خاطر بی توجهی خدشه دار نشه. مطلب امروز با دقت بخونید پس.

بابک فخریلو

اگر به دنبال پیشرفت کاری خود در حوزه ی IT هستید، مدیریت شخصیت آنلاین شما به اندازه ی توانایی ها و تجربه های شما اهمیت دارد. در اینجا سه راه کار برای حفظ شخصیت آنلاین مطرح می کنیم.

همیشه یک وجه ی آنلاین منحصر به فرد از خود داشته باشد. در دنیای کاری امروز، این یک الزام است. هویت آنلاین شما می تواند جایگاه بعدی کاری که به دنبالش هستید را تقویت یا خراب کند.

مطابق مطالعات متعددی که توسط Harvard Business Review انجام شده، بیش از 75 درصد شرکت ها، نمایه (profile) انلاین افرادی که به دنبال کار هستند را بررسی می کنند و جالب اینجاست که 70 درصد از آنها بر اساس آنچه در محیط آنلاین از افراد می یابند، تصمیمی به استخدام آنها نمی گیرند. و البته اگر هم هیچ اطلاعاتی از شما را در همین محیط آنلاین نیابند، باز هم خبری از استخدام نیست، پس بهتر است مخفی بودن را کنار بگذارید.

گاهی اوقات کمی از شخصیت واقعی خودتان را با تصویری که از خود برای  محیط های حرفه ای ارائه می کنید، ترکیب کنید. اما توجه کنید که در به اشتراک گذاشتن آن بخش از  شخصیت خود باید هوشمندانه عمل کنید. چیزهایی هستند که نیازی نیست بقیه درباره شان بدانند. می توانید از قانون 20-80 استفاده کنید: 80 درصد از تصویر حرفه ای شما در محیط های عمومی، و 20 درصد هم از شخصیت واقعی خودتان.

برای مثال، اگر کاربر Twitter باشید، 80 درصد از توئیت های شما می تواند در حوزه تکنولوژی، صنعت و موضوعات کاری باشد، در حالی که 20 درصد می تواند مربوط به حسی که به سفر، ورزش، رویداد های جاری، شهر، خانواده، دوستان و … دارید، باشد.

هرگز وجه خود را با به کار بردن زبان غیر مودبانه خراب نکنید. اگر با یک مطلبی موافق نیستید، نظر خود را به روشی مودبانه مطرح کنید.

قبل از فشردن دکمه ی Enter، فکر کنید. اگر مطمئن نیستید که چه برداشتی از پیام تان خواهد شد، در مورد ارسال آن بهتر است باز هم فکر کنید.

برگرفته از :

3 Tips to Protect Your Online Reputation

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on نوامبر 17, 2012, in امنیت and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 7 دیدگاه.

  1. قبلاً اصرار زیادی داشتم به اینکه در محیط مجازی ناشناس بمونم، ولی کم کم با گذر ایام و ایجاد شبکه های اجتماعی تخصصی، شناس شدن در محیط های برخط، یکی از خصیصه های مفید برای افراد برجسته شد.
    مطلب خیلی مفیدی بود و این دانش و آگاهی مورد نیاز همه ی ماها و جوامع در حال گذار دیگه هست … ؛
    لذت بردم از مطالعه مطلب.
    متشکرم🙂

  2. ۱- لینک پایین متن به یک صفحه اخطار ۴۰۴ لینک می‌شه.
    ۲- برگرفته یعنی استفاده کردن از ایده‌ی اصلی یک مقاله و بعد اضافه کردن و بومی کردن اون و در بدترین شرایط قسمتی از یک متن رو نقل کردن. نه ترجمه‌ی مو به مو و کلمه به کلمه‌ی اون.

    با احترام به تلاش‌های شما برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در اینترنت، بد نیست کمی‌هم درباره‌ی حفاظت از دارایی‌های معنوی افراد بنویسید.

  3. خطای لینک برطرف شد. ترجمه ی مو به مویی من نمی بینم تو این متن. متن به زبان اصلی رو دقیق تر بخونید لطفا. شما مطالب دیگه من رو بخونید متوجه اول معنای برگرفته می شید، دوم این که نگرانی تون در مورد حقوق معنوی بیشتر برطرف میشه.

  4. کاملا حق با شماست. ۲۹ کلمه از ۳۰۹ کلمه‌ی این متن ترجمه نشده که در زیر میبینین. البته منهای اسم نویسنده و شناسه‌های شبکه‌های اجتماعیِ اون.
    (online or in any public setting)
    With 85 percent of American adults using the Internet, according to a recent Pew study, there is a lot of noise out there.

    سپاس بابت اصلاح لینک.

  5. آقای بابک فخری‌لو
    نه من قراره در آینده شما رو استخدام کنم یا به جایی برسم که نظرم روی آینده‌ی شغلی شما (چیزی که توی این متن بخصوص در موردش بارها اشاره شده) تاثیر داشته باشه و نه شما. مطمئن هم هستم که خوندن و نخوندن بقیه‌ی مطالب شما هم نه چیزی به من اضافه می‌کنه نه به شما. این کامنت هم صرفا و صرفا محض اینه که احساس می‌کنم که کسی هستید که صرفا به دنبال فالوئر و تبلیغ توی سایت و هزار کار بی خود و بی جهتی که امروز ایرانی‌ها توی وب می‌کنن نیستید.
    رهام دوست بسیار نازنینم که متاسفانه فاصله‌ی مکانی‌مون باعث می‌شه نتونم باهاش حضوری گفتگو کنم این متن رو در فیسبوکش هم‌خوان کرد. من هم به خاطر احترام و علاقه‌م به اون بازش کردم.
    حالا بیاید ببینیم توی لحظات بعدی‌ش چه اتفاقاتی افتاد:
    ۱- در مقایسه‌ی پاراگراف اول و دوم شما لحن و نوشتارتون تغییر می‌کنه. (نشانه‌ی اول برای اینکه فکر کنم این یک ترجمه‌ست)
    ۲- پاراگراف چهارم شما من رو مطمئن می‌کنه که این یک ترجمه‌ست (امیدوارم در ادامه بخونم که این متن ترجمه ای دم دستی از فلان جاست. برای متن اصلی اینجا رو کلیک کنید)
    ۳- برگرفته از فلان جا. چقدر خوشحالم که می‌تونم برم اصلش رو بخونم مخصوصا که احتمالا اونجا خیلی بیشتر و مفصل تر نوشته شده. خوشحالم که می‌تونم یه ترجمه‌ی ساده و شاید پر غلط رو بخونم تا ببینم آیا می‌خوام متن کامل و اصلی رو بخونم یا نه. این خیلی خوبه.
    ۴- لینک کار نمی‌کنه. یک سرچ ساده. متن کلمه به کلمه ترجمه شده. ناامیدی.
    ۵- اولین مساله : من دلیلی نمی‌بینم که دوباره بیام به وبسایتی که داره از حریم خصوصی حرف می‌زنه اما خودش به حریم و حقوق افراد اصلی بی اعتناست.
    (۶-) شاید بهتر باشه دیگه به پست‌هایی که رهام هم‌خوان می‌کنه توجه نکنم.

    آقای فخری‌لو قبل از فشردن دکمه‌ی اینتر فکر کنیم. ببینیم آیا نوشته‌ی خودمون تصویر خوبی از ما نشون می‌ده یا نه؟ رهام برای هم خوان کردن آیا به اینها فکر کرده؟

    نه من قراره در آینده شما رو استخدام کنم یا به جایی برسم که نظرم روی آینده‌ی شغلی شما (چیزی که توی این متن بخصوص در موردش بارها اشاره شده) تاثیر داشته باشه و نه شما. اما اگر بجای من یک رییسی بود که رزومه‌ی شما رو زیر دستش داشت که روش نوشته شده بود توصیه شده توسط فلانی، آیا دوست نداشتید برمی‌گشتید به یک ساعت پیش از نوشتن این متن و اینطور شروع می‌کردید: نوشته‌ای رو روی سایت سی‌آی‌او (لینک) خوندم که درباره‌ی شخصیت دیجیتالی بود. کیم بتسون تو این مقاله از سه راهکار برای مدیریت شخصیت آنلاین صحبت می‌کنه. من یه ترجمه‌ی دم دستی کردم که اینجا براتون می‌ذارمش. اگر دوست داشتید برید و مقاله‌ی اصلی رو اینجا (لینک) بخونید. قس علی هذا.

    موفق باشید و از نوشته‌ی من دلگیر نشید.

  6. خیلی خوشحالی شما می دونستی؟! به حریم خصوصی کسی اینجا تعدی نشده شما این قدر سنگ به سینه میزنی. دلم می خواد برای مخاطب فارسی زبانم محتوا تولید کنم. شما هم اگر خیلی هنرمندی، برای مخاطب فارسی زبان، در حد سواد خودت تو حوزه ی تخصصی خودت محتوا تولید کن و به اندازه خودت کمک شون کن. متنت همش بوی جبه گیری میده نمی دونم چرا. موفق باشی.

  7. خسته نباشی مطلب خوبی بود

پاسخی بگذارید

