Big Data

من اسفند ماه سال کذشته در همایشی شرکت داشتم تو دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب که توسط انجمن علمی این دانشکده (که روزی خودم دبیرش بودم!) برگزار شده بود، و به معرفی محصولات جدید مایکروسافت می پرداخت. تو این همایش من علاوه بر شنونده، سخنران هم بودم و در مورد ویژگی های جدید SQL Server تو نسخه 2012 صحبت کردم و بخشی از صحبت رو هم به Big Data اختصاص دادم.

bigdataدر حال حاضر فقط به طور خلاصه یه تعاریفی ازش تو این مطلب به همراه چند تا مطلب مفید مرتبط به شما ارائه می کنم، تا بعد در فرصت مناسب بیشتر بنویسم در این مورد.

حرف اصلی Big Data از منظر کسب و کارها این که بشه از حجم زیاد داده های تولید شده، برای بهبود و رونق کسب و کار و یا بهتر کردن زندگی جمعی استفاده کرد. از منظر پیاده سازی هم باید به دنبال ابزارهایی بود که بشه تو مدت زمان کم، حجم زیادی از داده ها رو پردازش کرد و ازشون اطلاعات ارزشمند برای تحلیل ها به وجود اورد.

یکی از نمونه هاش، داده های حاصل از کنش های کاربرا تو  شبکه های اجتماعی که پردازش و دسته بندی شون می تونه کسب و کارها رو تو پیدا کردن مشتری ها و فروش محصولات و خدمات شون کمک کنه، یا داده های محیط زیستی که برای پیش بینی اینده به کار بر.

برای آشنا شدن با کاربردهاش این مطلب رو بخونید:

http://www.cio.com/slideshow/detail/92712/10-Real-World-Big-Data-Deployments-That-Will-Change-Our-Lives#slide1

و برای آشنا شدن با یکی از بستر های open source پردازش big data پیشنهاد می کنم Hadoop رو جست و جو کنید یا مطلب زیر رو بخونید

http://www.drdobbs.com/database/hadoop-the-lay-of-the-land/240150854

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on آوریل 25, 2013, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. 3 دیدگاه.

  1. عالی بود…خبر تکمیلی برای اطلاع از پلتفرم این دسته از اطلاعت میتونید به این لینک هم مراجعه کنید

    http://www-01.ibm.com/software/data/bigdata/enterprise.html

  2. لظفا امکان اش هست مقاله فارسی big data رو داشته باشم

  3. پس چرا دیگه ادامه نمیدین😐

پاسخی بگذارید

