برنامه هایی برای آراستن PC شما

با این 10 برنامه رایگان یه حال درست و حسابی به desktop و سایر بخش های ویندوز خود بدهید .

ترجمه و بازنویسی : بابک فخریلو

منبع : pc world

دوست ندارید که هر روز به دسکتاپی یکنواخت نگاه بیاندازید ؟ ما نمی توانیم شما را سرزنش کنیم ، ما هم چنین حسی داریم .درست مثل خیلی از مردم که دوست دارند به طور مداوم چیدمان (دکوراسیون) اتاقشان را تغییر دهند ، ماهم می خواهیم که دستکتاپ مان به طور مرتب تغییر چینش دهد .

گرچه تغییر چینش خانه تان نیازمند صرف هزینه ای هنگفت است ،  اما نوسازی desktop اصلا هزینه ای نمی خواهد .در این مقاله ما 10 برنامه عالی که به PC شما یک ظاهر کاملا جدید را ارئه می دهد ، جمع آوری کرده ایم . نگاهی به آنها بیاندازید .

BumpTop

این برنامه desktop را به اتاقی مجازی و سه بعدی تبدیل می کند ، که در آن icon ها ، shortcuts و فایل ها را  می توانید نه تنها در کف اتاق ، بلکه در  دیوار ها هم جایگذاری کنید .حتی می توانید اشیای متنوع را درون piles قرار دهید . برای اینکه همه چیز را درون یک pile مشخص ببینید ، به سادگی روی pile دو بار کلیک کنید تا محتوای دورن آن را نمایان شود ، هر وقت هم که خواستید آن را collapse کنید .( collapse یعنی چه ؟ بستن پنجره به طوری که فضای کم تری را اشغال کند و البته در دسترس هم باشد.)

حتی می توانید picture frames را طراحی کنید تا در میان تصاویر موجود در hard drive تان بچرخد ، یا اینکه تصاویر را از RSS Feeds بدست آورد . BumpTopبرای شروع چند تایی picture frame به شما می دهد اما خودتان هم بسادگی می توانید یکی بسازید .

همچنین با این برنامه می توانید به مجموعه ای از widget ها دسترسی داشته باشید . مثلا در یکی از این ها ، با پرتاب تصویر به widget می توانید آن را به facebook ارسال (upload ) کنید .

همه این قابلیت ها جالب هستند اما مشکل این جا است که با نصب این برنامه PC شما به طرز قابل ملاحظه ای کند می شود . اما به هر حال سرگرم کننده است . BumpTop در دو نسخه مجانی و Pro توزیع شده است . به نسخه Pro احتیاجی ندارید با رایگانش هم کارتان راه می افتد .

دانلود BumpTop | نسخه رایگان

Fences

این برنامه  desktop شما را به به اشیای واقعی چون ، applications ،Web links ، Folders ، recent items ، Files و documents و …  مبدل می کند .به این طریق به جای اینکه برای پیدا کردن یک item در میزکار شلوغ خود مجبور به جست و جو شوید ، می توانید به راحتی به یک  fenced area (منطقه fenced !) بروید و آن را پیدا کنید .

می توانید Fences را دستکاری کنید تا عنوان های خاص خود را بسازید ، و هر آنچه از اشیا را بخواهید درون fences قرار دهید.حتی می توانید شمار Fences و محل آنها را کنترل کنید ، همان طور که می توانید شفافیت ، روشنی و رنگ های fences را تغییر دهید . و این که با یک خصیصه خیلی خوب براحتی icon ها را با یک کلیک مضاعف ساده بازیابی کنید .

برخلاف برنامه های که desktop را سه بعدی می کنند ، Fences سرعت PC را کم نمی کند .گرچه Fences کاملا مشابه برنامه های خوب 3D desktops نیست ، اما به شما در مدیریت desktop یاری می رساند ، بی آنکه هیچ آسیبی به روند اجرا PC برساند . ارزش دانلود کردن را دارد …. منتظر چه هستید !!!!

دانلود Fences | نسخه رایگان

MagicTweak

MagicTweak برنامه  خوبی است که از راه های بیشماری در مرتب سازی و تنظیم ظاهر ویندوز و عملکردش ، شما را کمک می کند .از منوی Start شروع کنید ، می توانید بسیاری از اشیای Start menu چون My Computer و …. را پنهان کنید .حتی می توانید Control Panel را هم مخفی  و drag and drop را در آن غیر فعال کنید .همچنین می توانید نحوه نمایش و کارکرد Windows Explorer را هم تعیین کنید .

گرچه این ابزار گزینه های زیادی را برای تغییر (ویژه سازی یا همان customizing ) ظاهر Windows می دهد ، اما این تنها اول کار است . با این ابزار قدرت مند می توانید نحوه کار components ها را هم تغییر دهید .در میان سایر گزینه ها ، می توانید tweak هایی را برای امنیت و اتصال های شبکه خود بیابید .

دانلود MagicTweak | نسخه پولی ! 40 دلار

Microangelo Toolset 6

با برنامه Michelangelo بدون اینکه حتی اندکی ذوق هنری داشته باشید ، بسادگی آیکون های خود را بسازید .شما قادر خواهید بود آیکون های خود را در هر رنگی و اندازه ای که مناسب Vista و XP باشد ، طراحی کنید .

فقط کافی است فایل گرافیکی خود را وارد برنامه کنید ، برنامه به طور خودکار آن را به icon مبدل می کند . سپس با ابزار های بسیار ساده ای می می توانید قسمت های اضافی را پاک کنید تا به  یک آیکون خوب تبدیل شود .اگر هم ذوق هنری دارید ابزارهایی چون : Paint tools ، drawing tools و …. همگی در دسترس شما خواهند بود .

علاوه بر ابزار های ساخت آیکون  Microangelo این امکان را به شما می دهد تا بتوانید آیکون ها را مدیریت کنید و یا آیکون های متحرک بسازید .

دانلود Microangelo | نسخه پولی ! 50 دلار

Real Desktop Light

این برنامه تنها به تغییر چینش desktop شما اکتفا نمی کند بلکه آن را به یک desktop سه بعدی تبدیل می کند . جالب تر اینکه اشیا موجود در desktop به اشیایی مجازی مبدل می شوند  که می توانید آن ها را بچرخانید ، انتقال دهید و …. .آن ها چنان رفتار می کنند که گویی اشیای دنیای واقعی هستند ؛ وزن و بعد فیزیکی دارند و مطابق همین خواص ، رفتار می کنند .مثلا وقتی شی را به سوی شی دیگر پرتاب می کنید ، صدای برخود و جلینگ جلینگ می دهد .

شما تنها  شیفته جذابیت های سرگرم کننده این برنامه نخواهید شد چرا که با این برنامه هر آنچه  را که در PC تان موجود است راحت تر پیدا خواهید کرد  .

دانلود Real Desktop Light | نسخه رایگان

RocketDock

شاید شما هم دوست دارید چیزی مثل Dock سیستم عامل Mac OS X را داشته باشید . Dock میله ای را در پایین صفحه و یا جانب آن پدید می آورد که آیکون ها و برنامه های که اخیرا استفاده کرده اید در آن قرار می گیرند.این ، یکی از جذاب ترین خصیصه های Mac OS X است. آن قدر جذاب که Windows 7 هم در taskbar خود چنین قابلیتی را قرار داده .

نیازی نیست صبر کنید ، RocketDock هم خصیصه های مشابهی را ارائه می دهد .می توانید آن را در بالا ،پایین یا جانب صفحه نمایش قرار دهید .علاوه بر آیکون هایی چون My Computer و Recycle Bin می توانید بسادگی آیکون های مورد علاقه خود را به آن drag and drop کنید .اگر هم از نحوه نمایش آیکون ها خوشتان نمی آید می توانید آن را با افزودن جلوه های دیداری به dock تغییر دهید .این برنامه رایگان است .ارزش دانلود کردن را دارد . امتحانش کنید .

دانلود RocketDock | نسخه رایگان

Tidy Start Menu


وقتی شما برنامه یا ابزار کاربردی را در سیستم عامل XP نصب می کنید ، خواهی نخواهی ، آن برنامه در Start menu پدیدار خواهد شد . بعد از مدتی پیدا کردن برنامه مورد نظر تان برای اجرا ، بسیار کسل کننده می شود .

با این برنامه ساده و رایگان ، از دست این مشکل رها شوید .با این برنامه می توانید برنامه ها و ابزار های کاربردی خود را گروه های مختلف – مثلا Office ، Utilities ، Games ، Entertainment ، Internet و …. – درون Start menu قرار دهید. بنابراین پیدا کردن آنچه می خواهید ساده تر می شود .کار کردن با برنامه بسیار ساده است .در نسخه غیر رایگان قابلیت های دیگری چون افزودن گروه های دلخواه  ویرایش ان ها وجود دارد ، اما برای بسیاری نسخه رایگان کافی خواهد بود .

TweakWindow

از شفافیت پنجره ها در Windows Vista و Windows 7 لذت می برید اما نمی خواهید که  سمت  این سیستم عامل ها بروید؟ اشکالی ندارد ، TweakWindow همه آنچه آن دو می دهند را ، در اختیارتان می گذارد : از پنجره های شفاف لذت ببرید در حالی که هنوز از XP استفاده می کنید .علاوه بر شفاف کردن مرز های پنجره می توانید همه آن را نیز شفاف و روشن کنید .جالب تر اینکه می توانید به هر کدام از برنامه هایی که می خواهید روشنی متفاوتی را نسبت دهید .

با خاصیت rollup می توانید تمام یک صفحه را درون یک toolbar شناور minimize کنید .و حتی می توانید Windows taskbar را هم شفاف و روشن سازید .

دانلود TweakWindow | نسخه پولی ! 21 دلار

Vista4Experts

می خواهید کنترل Vista را ،البته در جنبه های دیداری، به دست بگیرید ؟ این برنامه را دانلود کنید و در عرض چند دقیقه با روش هایی که حتی فکرش را هم نمی کردید Vista را tweak کنید  .می توانید Aero یا Windows Sidebar را روشن و خاموش کنید ، بالون ها را غیر فعال کنید ، Control Panel را به حالت class view ببرید ،عملکرد  دکمه power آن را مشابه XP کنید و ….

علاوه براین ها می توانید نحوه کارکرد OS را هم تنظیم کنید ، مثلا User Account Control را روشن و خاموش کنید یا هشدار های Security Center را غیر فعال کنید .

اگر به اندازه کافی با تجربه هستید ، خودتان هم می توانید همه این کار ها را انجام دهید .اما در Vista4Experts تنها کار شما استفاده از یک منوی ساده است .از این برنامه استفاده کنید و بدون از دست دادن زمان و نیرو به یک Vista expert تبدیل شوید .

دانلود Vista4Experts | نسخه رایگان

Yahoo Widget Engine

اگر از طرفداران Widget ها ، همان ابزار های مرتبی  که در جانب desktop شما قرار می گیرند ، هستید ، حتما از Yahoo Widget Engine نخواهید گذشت .این برنامه رایگان یاهو، به شما این امکان را می دهد که از میان میلیون ها mini-applications (برنامه های کوچک) هر آن چه را که تصورش را می کنید  ، انتخاب کنید .وقتی برنامه را دانلود می کنید ، برنامه خودش بسته ای از widget ها که شامل  ساعت ، نمایشگر battery ، e-mail checker ، نشان گر وضعیت هوا و سایر چیز ها را در اختیار تان می گذارد .می توانید این widget ها را هر جای desktop که خواستید جا دهید . سایت یاهو هم مجموعه از widget های متنوع دیگر را در بر دارد .

دانلود Yahoo Widget Engine |  نسخه رایگان

دربارهٔ Persian Developer

I Love Developing applications

Posted on مِی 7, 2009, in نرم افزار, دانلود, سیستم عامل and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

بیان دیدگاه